Odkrywanie fotokodów w katalogach Neckermann
W grudniu 2011 Neckermann Polska rozpoczął promocję swojej nowej oferty lata 2012. Jednym z elementów kampanii było wprowadzenie do katalogów biura fotokodów i powiązanie z tym promocji najnowszej oferty Neckermann na Facebook’u.
W ramach akcji na portalu uruchomiono aplikację konkursową oraz kampanię reklamową.
Konkurs, odbywający się w aplikacji " Odkryj fotokody z Neckermannem ", podzielono na trzy etapy – każdy promował inny katalog biura podróży.
Przed użytkownikami postawiono proste zadanie – codzienne skanowanie fotokodu w katalogu i odpowiedź na zagadkę pod nim ukrytą. Dzięki temu uczestnicy w ciekawy sposób poznawali szczegóły zawartości najnowszej oferty. Dodatkowo zwiększono aktywność na fanpage’u biura podróży Neckermann– można tam znaleźć rozmaite ciekawostki dotyczące miejsc konkursowych.
„Fotokody w katalogu Neckermann i połączenie ich z działaniami na Facebook’u to odpowiedź biura na nowoczesnych Klientów, korzystających na co dzień ze smartfonów i powiązanych z nimi aplikacji. Dzięki temu dajemy im możliwość lepszego poznania treści katalogowej w interaktywny sposób przybliżając Klientom promowane destynacje. Naszym celem jest angażowanie odbiorców w proces komunikacji z marka Neckermann a tego typu aktywności pomagają osiągnąć założone cele” – Piotr Michalak, Senior Media Planner Value Media.
Opiekę mediową zapewnił dom mediowy Value Media, natomiast przeprowadzeniem (samodzielnie) i kreacją konkursu (we współpracy z Unia Interactive), zajęła się agencja 8fish, zaś samą produkcją fotokodów – specjaliści z Foto-kody.pl.